przetargi
Pokaż dane kontaktowe

Bezpłatny wzornik

Blog

Atria Polska – świat druku fleksograficznego , miejsce gdzie dowiecie się co to jest drukarnia fleksograficzna , druk fleksograficzny, jak wyglądają różne procesy w drukarni flekso, dlaczego nie zawsze używa się folii, jak dobierać papier do projektu ekologicznych, zapraszam do śledzenia wpisów.

Duopack, czyli dobry sposób na promocję!

15 marca 2023

Aktualności o fleksografii Fleksografia ogólnie Fleksograficzne trendy Informacje o druku

Przeglądając półki sklepowe w poszukiwaniu ulubionych produktów, klienci bardzo chętnie sięgają po tzw. dwupaki. Ta forma opakowania przykuwa uwagę konsumentów nie tylko ze względów estetycznych – przede wszystkim najczęściej wiąże się z promocją, czyli realnymi oszczędnościami. Z czego najlepiej wykonać etykietę na duopack promocyjny oraz dlaczego to świetny sposób na promocję?

Opakowanie to (przynajmniej) połowa sukcesu

Nie od dzisiaj wiadomo, że samo opakowanie produktu w dużej mierze stanowi o sukcesie sprzedażowym producenta. To, co powoduje, że klient decyduje się kupić daną rzecz to wyobrażenie danego produktu, które bardziej lub mniej świadomie tworzy on w swoim umyśle. To oczywiście może bazować na jego pozytywnych skojarzeniach związanych z samym produktem lub marką. W dużej mierze to jednak prezencja produktu na półce czy w sklepie internetowym wpłynie na jego zakup. Opakowanie z kolei odgrywa w tej sytuacji kluczową rolę. Oprócz chronienia konkretnego produktu oraz informowania konsumenta, pełni istotne funkcje promocyjne:

  • kreuje wizerunek produktu
  • wyróżnia markę
  • współtworzy jego wartość
  • opowiada historię
  • przykuwa uwagę nabywcy.

Opakowanie bez wątpienia w znacznym stopniu wpływa na decyzję potencjalnego nabywcy już na pierwszym, wstępnym etapie zainteresowania klienta konkretnym produktem. Dlatego też projekt opakowania stanowi tak istotny element kompleksowej strategii marketingowej każdej marki.

Dwupak, czyli obopólna korzyść

W przypadku duopacku, czyli opakowania zawierającego dwie sztuki danego produktu, sprzedawanego jako niepodzielna całość, w grę dodatkowo wchodzi aspekt informacyjny związany z promocją. Dzięki niemu właśnie zamiast kupić jeden, klient kupuje dwa takie same produkty – za równowartość najczęściej nieznacznie mniejszą niż w sytuacji, w której kupiłby dwa identyczne produkty niezależnie. Nabywca, decydując się na zakup duopacku, oszczędza więc w dłuższej perspektywie, producent z kolei zyskuje, ponieważ w bieżącym momencie sprzedaje dwa produkty zamiast jednego.

Duopack_podwojne_opakowanie

A więc co możemy kupić w duopacku promocyjnym? Począwszy od produktów spożywczych, przez leki i suplementy diety, kosmetyki, ubrania, artykuły gospodarstwa domowego, po części samochodowe i wiele, wiele innych. Klienci chętnie sięgają po produkty w takich opakowaniach zbiorczych, ponieważ oszczędzają nie tylko środki finansowe, ale także czas, który musieliby poświęcić na ponowne kupno produktu, jeśli za pierwszym razem zdecydowaliby się na zakup pojedynczej sztuki. Producenci z rozmaitych branż z kolei bardzo często decydują się na sprzedaż swoich produktów w dwupakach ze względów marketingowych, ale przede wszystkim z racji na korzyści czysto finansowe.

Z czego produkować etykiety na dwupaki?

Do produkcji etykiet na duopacki, znane również jako bipacki lub opakowania combopack, najlepiej sprawdzą się etykiety termokurczliwe. Opakowania tego rodzaju wyrabiane są z tworzyw, które kurczą się pod wpływem działania wysokiej temperatury. Charakteryzują się nie tylko dużą elastycznością, ale umożliwiają także wysokiej jakości druk. W dodatku dają dużą dowolność w zakresie pakowania niestandardowych rozmiarów i kształtów, a ponadto mogą być dodatkowo uszlachetniane, co daje sporo możliwości marketingowych.

Dwupaki a zalety etykiet termokurczliwych

Produkty połączone w pary nierzadko mogą uzyskać niestandardowy kształt. Ostre krawędzie i rozmiary większe niż standardowo – tutaj etykiety termokurczliwe sprawdzą się świetnie ze względu na elastyczność materiału i odporność na ścieranie, i dopasują się właściwie do każdego kształtu. Kolejnym atutem etykiet shrink sleeve w kontekście dwupaków będzie aspekt estetyczny. Ich materiał oraz technika drukowania umożliwia wysoką jakość druku – etykiety termokurczliwe poprawiają ogólny wygląd opakowania i sprawiają, że dany produkt prezentuje się jako bardziej atrakcyjny, również w przypadku opakowań duopack. W dodatku w zależności od potrzeb producenta etykieta tego rodzaju może zostać odpowiednio zmodyfikowana – w grę wchodzą przetłoczenia i perforacje, dobór specjalistycznych lakierów matowych i chroniących przed wilgocią czy chociażby zastosowanie kleju pozycjonującego. Wybór etykiet termokurczliwych na opakowania zbiorcze duopack to rozwiązanie komfortowe i uniwersalne – doskonale nadają się do personalizowania produktów, co w przypadku opakowań duopack odgrywa kluczową rolę.

By uzyskać pełne spektrum możliwości, wykonanie etykiet termokurczliwych na duopacki promocyjne warto zlecić profesjonalnej firmie. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą w tym zakresie oraz do bezpośredniego kontaktu – chętnie odpowiemy na wszelkie pytania.

zobacz starsze wpisy >