Dlaczego jakość i spójność kolorów jest kluczowa dla wizerunku marek?
6 kwietnia 2022
Aktualności o fleksografii Fleksografia ogólnie Fleksograficzne trendy Informacje o druku
Bez wątpienia jakość i spójność kolorów są kluczowe dla każdej marki próbującej walczyć o jak największe udziały w rynku. To właśnie odpowiedni dobór kolorystyki i układ elementów graficznych na opakowaniach pozwala na zapamiętanie i kojarzenie danej marki przez potencjalnych klientów lub inwestorów. Spójność kolorystyczna również ma duże znaczenie w procesie promocyjnym marki, ponieważ bez niej, kolory na opakowaniach mogą wyglądać bardzo różnie, gdy są drukowane na różnych powierzchniach lub prezentowane w zmiennym świetle. Kontrola jakości ma kluczowe znaczenie, ponieważ kolory są częścią systemu, którego używają konsumenci do powiązania przekazu z konkretną firmą lub marką.
Dlaczego spójność kolorów ma znaczenie dla Twojej marki?
Jak już pisaliśmy, kwestia kolorów ma bardzo duże znaczenie dla rozpoznawalności marek. To między innymi dzięki odpowiedniemu doborowi kolorów, takie wielkie marki jak McDonald’s czy Coca Cola odniosły i nadal odnoszą olbrzymie sukcesy na Świecie.
Konsumenci często podświadomie kojarzą dane produkty z odpowiednią kolorystyką i czcionką. Tożsamość marki Twojej firmy to sposób, w jaki postrzegają Cię Twoi odbiorcy, i tworzy idealne ramy do rozwijania silnej i lojalnej bazy klientów. Zajęcie się tymi aspektami może z kolei zaowocować prawdziwą przewagą konkurencyjną nad innymi firmami w Twojej branży.
Spójna kolorystyka wpływa na spójny branding, dzięki któremu Twoja firma zapadnie w pamięci klienta na dłużej. Stara prawda marketingowa opierająca się na tzw. „Zasadach siedmiu”, zgodnie z którą ktoś musi zobaczyć coś siedem razy, zanim będzie mógł to sobie przypomnieć, wciąż dobrze działa i warto brać ją pod uwagę podczas tworzenia brandu.
Wskazówki odnośnie tworzenia spójności marki
Kilka wskazówek, które pomogą w tworzeniu spójności marki:
Użyj tej samej palety kolorów
Pamiętaj, spójna kolorystyka marki to wzrost rozpoznawalności — nawet do 80%! Opracuj racjonalną paletę kolorów dla swojej firmy, aby zbudować rozpoznawalność i włączyć ją do wszystkich materiałów marketingowych – offline i online!
Wplataj logo wszędzie gdzie tylko możesz
Twoje logo jest tak naprawdę wizytówką Twojej firmy, więc umieść je wszędzie gdzie istnieje taka możliwość. Logo w spójnych kolorach powinno znajdować się na wszystkich materiałach marketingowych na wszystkich platformach, z których korzysta Twoja firma.
Bądź konsekwentny we wszystkich kanałach
Bardzo ważne – upewnij się, że Twoja marka jest spójna zarówno w Internecie, jak i offline. Nierzadko zdarza się, iż na stronie internetowej marki wykorzystują nieaktualne lub zniekształcone logotypy.
Korzystaj z wysokiej jakości drukarki, aby zapewnić wyjątkową kontrolę marki
Najskuteczniejszym sposobem na zapewnienie wyjątkowej spójności kolorów materiałów marketingowych jest posiadanie we własnym zakresie dostępu do wydruków w kolorze o wysokiej jakości lub permanentne korzystanie z usług sprawdzonej drukarni wykorzystującej najnowszą technologię druku. Dobrym wyborem będzie korzystanie z usług drukarni fleksograficznych, które gwarantują realizacje ponownego danego zamówienia w tej samej kolorystyce.